Průvodce pro klienty

Aktivní spolupráce klienta na vývojí stránek je jedním z dílů skládačky, ze které nakonec vytvoříme profesionální web.

Abychom svým zákazníkům co nejvíce ulehčili práci - prodlení ze strany klienta může zabrat až 80% času vývoje -, připravili jsme souhrnný návod týkající se toho, co je třeba shromáždit, a jak nejlépe postupovat.

Podklady pro design

Co je třeba pro grafický návrh?

  • logo společnosti - ve vektorech (.AI, .PDF, .CDR, .EPS apod.) nebo v bitmapách (.GIF, .JPG, .TIFF apod.) v dostatečném rozlišení a kvalitě
  • design manuál společnosti, pokud jej společnost vlastní, v opačném případě zadání požadovaného vzhledu prezentace (barvy, příp. vzory stránek či jednotlivých prvků pro inspiraci)
  • nosné image fotografie - tzn. technicky i konceptem profesionální fotografie, na kterých lze postavit dojem a image stránky, pokud takovou nemáte, můžeme ji vybrat z nějaké fotobanky (placené).
  • další fotografie - které budou použity na stránkách, v sekcích (produkty, služby, sídlo, lidé) v rozlišení od 640x480 px do 1024x768 px, také fotografie, na kterých chcete stavět design stránek, pokud to nenecháte na nás (hlavička webu atd.)

Vytvoření grafického návrhu

Po obdržení všech podkladů, navrhneme optimální strukturu prezentace vytvoříme grafický návrh, podle vašich eventuálních přání a při dodržení corporate designu. Návrh bude obsahovat úvodní stranu a vzorovou stranu podsekce.

Schválení grafického návrhu

Při schvalování návrhu se zaměřte na vizuální část, barevné provedení, rozměry a rozmístění jednotlivých částí a prvků prezentaze. Obsah textů není předmětem schvalování, dá se kdykoliv měnit v dalších fází, na rozdíl od grafických prvků. Pokud máte s návrhem internetových prezentací větší zkušenosti nebo lepší grafické cítění než my, sepíšete své připomínky k návrhu a celý proces předložení upraveného návrhu a schvalování se ještě jednou zopakuje.

Obsahová část

Jaké podklady vyžaduje zpracování obsahu?

  • slogan společnosti a seznam zvolených jazykových mutací
  • zpracované obsahové sekce - textový dokument (nejlépe ve formátu .DOC, ale lze použít i jiné, jako např. .PDF, .ODS, .TXT, .RTF) s texty, tabulkami, grafy, výrobky apod. - doporučujeme krátké, výstižné texty -, rozdělenými a nadepsanými dle předpokládaných sekcí. S návrhem struktury a sekcí můžeme pomoci sami, texty také upravíme
  • informace o společnosti, prezentované služby nebo produkty, kontaktní údaje apod.)
  • prosíme o používání co nejméně formátování! (pokud možno nadpisy, tučným písmem, tabulky bez grafických úprav)

Pro upřesnění a lepší zpracování požadavků na obsahovou část webu doporučujeme stáhnout naši šablonu pro kompletaci obsahu webu.

Stáhnout šablonu


Vzor Hlavička

Vzor Intro

Využití podkladů pro obsah

Zpracování obsahu přichází na řadu po schválení grafického návrhu. Ten je následně spolu s obsahem převeden do interaktivních internetových stránek. Dále vytvoříme jednotlivé sekce odpovídající požadovanému rozvržení obsahu a schválenému grafickému designu.

Vzor menu

Do jednotlivých částí vložíme připravený obsah - články, texty, produkty, fotografie - a vše upravíme tak, aby celý web ve výsledku působil kompaktně a esteticky.

Vzor obsah

SEO

Co je SEO a klčová slova?

SEO (Search Engine Optimization, optimalizace pro vyhledávače) - jedná se o metodu vytváření a upravování webových stránek a obsahu takovým způsobem, aby internetové vyhledávače doručily stránkám co nejvíce návštěvnosti potencionálních zákazníků (zobrazovat se vysoko, široko a relevantně). Cílem je nalákat na vlastní stránky co nejvíce zákazníků pomocí četnosti a pozic klíčových slov ve výsledcích hledání vyhledáváčů.

Klíčová slova jsou výrazy spojené se zaměřením produktů či služeb společnosti, které by potenciální zákazník mohl zadat do políčka vyhledávače (stavební firma - např. "stavba domu"; restaurace - např. "restaurace Praha 3").

SEO závisí vždy na obsahu a aktuálnosti stránek! Nejedná se o žádné tajné triky - informačně hodnotný web budou s radostí navštěvovat klienti a posléze i doporučovat vyhledávače.

Kompletace materiálů pro SEO

Protože nikdo nezná rozsah portfolia a možných klíčových slov lépe, než společnost sama, připravili jsme pro své klienty formulářový dokument, díky kterému dokážete sestavit optimální kombinaci materiálů pro SEO.

Stáhněte si formulář potřebný ke správnému použití klíčových slov a registraci do internetových vyhledávačů.

Stáhnout formulář